torsdag 19. juli 2012

Å hate noen du ikke kjenner

Jeg har alltid sagt at jeg ikke hater noen. Og det har jeg aldri hatt noen veldig god grunn til heller, inntil for et år siden. Noe jeg lenge hadde fryktet ble bekreftet og gjort til virkelighet. Og siden den gang har jeg hatet en person. En person jeg ikke aner hvem er. Det eneste jeg vet er kjønnet. Det er det eneste jeg vet om den personen, i tillegg til en ting til. Og denne bittelille detaljen av livet hans, gjør at jeg har et brennende hat ovenfor ham.

Hat er det verste du kan føle ovenfor en person, og uansett hvor mye jeg skulle ønske at jeg ikke hatet noen - gjør jeg det. Jeg ønsker at en person skal ha det vondt. At han skal ha et jævlig liv. Men tanken på at jeg ikke vet noe, sliter på meg. For alt jeg vet, så er han en kjendis med masse penger, fantastisk familie osv. Og for alt jeg vet, er han død. Og det er det som er det verste. Jeg unner han ikke noe, annet enn et jævlig liv. Tanken på at jeg aldri kan få si til denne personen hvor mye han har ødelagt mitt liv, og de rundt meg sitt liv, er uutholdelig. Tanken på hvor billig han slipper unna...

Å ha dårlig samvittighet hver dag på grunn av noe noen andre har gjort mot deg, føles ikke rettferdig. Det gjør at hatet blir enda sterkere. Hat er en følelse jeg ikke unner noen.

Bildet er funnet her


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar